Målet med samarbetet är inte endast ett klassiskt sponsorskap utan att Juni även ska hjälpa GAIS att skapa förutsättningarna för en e-handelsverksamhet av världsklass i form av souvenirbutiken online. Samarbetet inkluderar även parternas gemensamma syn på hållbarhetsarbetet som GAIS bedriver under namnet GO Fotboll. Detta arbete inkluderar bl.a. GAIS i Gårdsten, samarbete med UN Women för jämlikhet och jämställdhet samt ungdomsturneringen GO Fotboll Cup.
- Att Juni kommer in som huvudsponsor är otroligt spännande, och de gör det i ett viktigt skede för klubben. Vi står inför slutspurten i Ettan, och det är väldigt värdefullt att känna stödet från en partner som tror på GAIS långsiktigt. Det här är början på en resa tillsammans. Samarbetet säger en del om vår dragningskraft som klubb, dels som varumärke men också som samhällsaktör, att ett globalt företag som Juni med rötterna i Göteborg väljer att samarbeta med GAIS. Juni delar våra värderingar och samarbetet ger oss möjlighet att göra skillnad på riktigt, säger klubbchef Magnus Sköldmark
Juni är en finansiell plattform riktad mot e-handlare, där man hjälper sina kunder att få bättre överblick och kontroll över sin ekonomi. Bolaget grundades så sent som 2020, men har vuxit i rekordfart.
- En av Junis viktigaste uppgifter att hjälpa våra kunder att växa, att bli vinnare inom e-handel. Och där kände vi att vi kunde knyta an till GAIS. Förutom att jag själv är gaisare sedan barnsben så vilar klubben på en gedigen supporterskara som alltid finns där för att lyfta dem till nästa framgång. Så nu kommer vi att hjälpas åt med det, samtidigt som Juni kan hjälpa GAIS att bygga ut sin e-handel. Vi är otroligt glada och stolta över att vi få följa med på GAIS fortsatta resa mot framgång, säger VD:n Samir El-Sabini.
Partnerskapet är ett flerårigt avtal och presenteras i samband med kvällens match mot Lindome GIF.